بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

رفتن رسیدن است.
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

حلول ماه ربیع الاول مبارک


بهار ماه‏ ها، ربیع الاول است چرا که آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی در این ماه پدیدار می‏ شود و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان می‏ تابد .

حلول ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور اهل بیت(ع) مبارک باد.

 

ماه ربیع الاول سومین ماه از ماههای قمری و از ماه های فرخنده برای شیعیان است. حادثه مهم و تاریخی لیله المبیت ، هجرت حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه، ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام، ازدواج حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با حضرت خدیجه علیهاسلام، آغاز امامت امام مهدی علیه السلام، و هلاکت یزید بن معاویه از جمله حوادث فرخنده این ماه است. 
همچنین غزوه بنی نضیر در سال ۴ قمری، صلح امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه در سال ۴۱ قمری، ، شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام در سال ۲۶۰ قمری، واقعه احراق مکه در هنگام جنگ یزید با عبدالله بن زبیر در سال ۶۴ قمری، حادثه صاحب زنج و قتل سیصد هزار نفر از مردم بصره به دست موفق عباسی در سال ۲۵۸ از دیگر حوادث مهم ماه ربیع الاول است.
 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۲۴
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

نظرات  (۳)

خدایا؛تو را به مناسبتهای عزیز این ماه گرامی قسم می‌دهیم؛این ماه را بر تمام شیعیان جهان، مبارک و پر خیر و برکت قرار بده،و در ظهور ارباب و مولای ما؛ امام زمان(عج) تعجیل بفرما،و به ما توفیق بهره بردن از فضایل این ماه عنایت فرما،و تمام مریضها را به حرمت این ماه شفا بده،و مشکلات و گرفتاری تمام شیعیان را برطرف بفرما.آمین ربّ العالمین.
پاسخ:
الهم عجل لویک الفرج آمین یا رب العالمین
در ربیع الاول،این ماه خجسته، نسیم سحری جان مایه عشق را به گستره خاکیان می فرستد. جوانه های تبسم لب ها را شاداب از طراوت تغزلی دیگر کرده و همگی قدوم نوزادی را که سبب آفرینش است تبریک می گویند که یا محمّد! به جمع خاکیان دوستدارت خوش آمدی!حلول ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور اهل بیت(ع) مبارک باد.
پاسخ:
این ماه فرخنده بر شما هم مبارک
فرا رسیدن ماه ربیع الاول و ایام با سعادت میلاد آخرین پیام آور الهی، پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص) مبارک
پاسخ:
تشکر از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی