بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

رفتن رسیدن است.
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

 اردوی جهادی

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم.بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

امسال به همت بسیج دانشگاهمون و..قسمتم شدکه به یکی از آرزوهام برسم.می پرسیدچی؟اردوجهادی...

حتماراجع به  اردوی جهادی چیزای زیادی دیدیدوشنیدیدوشایدم رفتید،ولی اگه تاحالا تجربه اش نکردید،حتمایه دفعه بریدوتجربه اش کنید.

زندگی تواردوجهادی بااردوهای روزانه ی زندگی که اززمان تولدشروع میشه وتازمان مرگ امتداد داره فرق میکنه؛غذاخوردن هاش،دوستی هاش،رازونیازهاش،صفاومعرفت هاش،حتی نفس کشیدن هاش....

وقتی وارد روستامیشی،متوجه نگاه مهربون ومعصوم اهالی روستامیشی که به تو،به عنوان یه الگوواسطوره نگاه میکنن وبهت احترام میذارن،احترامی که شایدتاحالاتوهیچ جامتوجه چنین احترام وعزتی نشده باشی ونشی.

شایدتو،به این عنوان میری که یه چیزی بسازی ویاد بدی،البته این تقصیرتونیست ،چراکه هرکی اسم اردو جهادی رومیشنوه این معنی به ذهنش خطورمیکنه،ولی گاهی اوقات برخی حوادث واتفاقات شیرین وتلخ رخ میده که توروبه فکر فرو میبره وعوض اینکه تودرس بدی واون ها یادبگیرن،خودت درس میگیری وبه خودت میگی:فلانی،کجای کاری!

تواین15روزی که تواردو بودیم،تجربه های زیادی روکسب کردیم وچیزهای زیادی رو دیدیم وشنیدیم.دوست دارم گاهی اوقات بخشی ازخاطرات اردو رو براتون بازگوکنم:

۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۰۵
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

ولادت حضرت معصومه

کریمه، کوثر کویر…

و معصومه معصومه است. فاطمه، کریمه اهل بیت، کوثر کویر و قبله همه دل های شیفته ولایت، آشنای دور و نزدیک و بزرگ و کوچک. دختر هفتمین و خواهر هشتمین خورشید ولایت، زیارتش بهانه نمی خواهد که حرمش خانه محبان است و حریمش کعبه عاشقان. و عشق عشق است مسلمانی و زندیقی نیست. آنان که هر روز جرعه جرعه «اکسیر ولایت» را از جام مشبک های ضریحش می نوشند دوری او را نمی توانند تحمل کنند در جوارش سکنا می گزینند تا جان های عطشناک و کویری خود را از محبت او سیراب کنند. خدا کند قدر این بانو را بدانیم...


سلام بر تو، بانوی آب‏ها و آیینه‏ها

سلام بر تو، زیباترین مطلع غزل‏های عاشقی

سلام بر نجابت دست‏ها و کرامت نگاه‏هایت

«اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطمة معصومه» . . .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۱۷
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

شاید مرا دیگر نشناسی، شاید مرا به یاد نیاوری. اما من تو را خوب می شناسم. ما همسایه ی شما بودیم و شما همسایه ی ما و همه مان همسایه خدا.

یادم می آید گاهی وقت ها می رفتی و زیر بال فرشته ها قایم می شدی. و من همه ی آسمان را دنبالت می گشتم؛ تو می خندیدی و من پشت خنده ها پیدایت می کردم.

خوب یادم هست که آن روزها عاشق آفتاب بودی. توی دستت همیشه قاچی از خورشید بود. نور از لای انگشت های نازکت می چکید. راه که می رفتی ردی از روشنی روی کهکشان می ماند.

یادت می آید؟ گاهی شیطنت می کردیم و می رفتیم سراغ شیطان. تو گلی بهشتی به سمتش پرت می کردی و او کفرش در می آمد. اما زورش به ما نمی رسید. فقط می گفت: همین که پایتان به زمین برسد، می دانم چطور از راه به درتان کنم!

تو، شلوغ بودی، آرام و قرار نداشتی. آسمان را روی سرت می گذاشتی و شب تا صبح از این ستاره به آن ستاره می پریدی و صبح که می شد در آغوش نور به خواب می رفتی.

اما همیشه خواب زمین را می دیدی. آرزویی رؤیاهای تو را قلقلک می داد. دلت می خواست به دنیا بیایی. و همیشه این را به خدا می گفتی. و آنقدر گفتی و گفتی تا خدا به دنیایت آورد. من هم همین کار را کردم. بچه های دیگر هم؛ ما دیگر نه همسایه ی هم بودیم و نه همسایه خدا. ما گم شدیم و خدا را گم کردیم...

دوست من، همبازی بهشتی ام؛ نمی دانی چقدر دلم برایت تنگ شده. هنوز آخرین جمله ی خدا توی گوشم زنگ می زند: "از قلب کوچک تو تا من یک راه مستقیم است، اگر گم شدی از این راه بیا."

بلند شو. از دلت شروع کن..

شاید دوباره همدیگر را پیدا کنیم...

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۰۴
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

به گزارش رهروان ولایت به نقل ازجهان، سید علی طاهری در گفتگو با مهر اظهار داشت: وزارت کشور مسئول اجرای قانون عفاف و حجاب است با توجه به وضعیت فرهنگی موجود مطهری با سئوال از وزیر کشور در واقع خواستار ارائه گزارشی از عملکرد این وزرات خانه در اجرای قانون عفاف و حجاب شده است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این سئوال هفته جاری با حضور نجار در کمیسیون فرهنگی بررسی می شود.

پیش از این نیز علی مطهری در نطق خود از عملکرد دولت در زمینه عفاف و حجاب انتقاد کرده بود .وی معتقد بود: احمدی نژاد و مشایی مسئله حجاب را قبول ندارند و مخالف نظریه اسلام در مورد حجاب هستند.

وی در اخطار به وزیر کشور گفت: تعلل وزیر کشور و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در مسئله حجاب و عفاف قابل گذشت نیست و به وزیر کشور اخطار می کنیم که اگرتعلل کند و این بهانه را بیاورد که احمدی نژاد و مشایی نمی گذارند در مجلس نهم وی را استیضاح خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در ۱۳ دی ۱۳۸۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

 

حجاب و عفاف
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۴۸
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر