بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

رفتن رسیدن است.
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

کارگاه آموزشی امور مالیاتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۲۸
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

 فعالیت های بسیج دانشجویی حوزه شهید رحیمی در ماه محرم

پرونده محرم امسالم بسته شد

خدا رو شکر که زنده بودیم و تونستیم یه بار دیگه ماه محرم،ماه عاشقی و دلدادگی رو درک کنیم

یه خسته نباشید و خدا قوت به همه بچه هایی که تلاش کردن برای مراسمات محرم امسال دانشگاه

از همه خواهران و برادران

از مسئولین دانشگاه

و از همه دانشجویان دانشگاه پیام نور رامسر

متشکریم.

 

از کسانی که کمک های نقدی و غیر نقدی(نذورات) انجام دادن واسه ایستگاه صلواتی

 از همه اونایی که یه حس و حال قشنگ ایجاد کردن تو دانشگاه؛اونم تو ایستگاه صلواتی قمر بنی هاشم (ع)

از دوستانی که تو برپایی و جمع اوری ایستگاه صلواتی کمکمون کردن

تو سیاهپوشی نمازخونه دانشگاه

تو برگزاری دسته پیاده روی

تو برپایی مراسم هفتم امام حسین(ع)

از خواهرانی که بانی آش شدن و کمک کردن تو پختش برای مراسم هفتم امام حسین(ع)

به همه  خدا قوت و خسته نباشید میگیم

ان شالله اجر همتون با امام حسین(ع).

یه خسته نباشید هم میگیم به برادر میم.سین (این بار اسمت رو افشا نکردیمابرو) که در روز مراسم هفتم امام حسین(ع) بجای اینکه تو نمازخونه در مراسم شرکت داشته باشن،حضوری فعالی داشتن از ابتدا تا انتها در آشپزخونه در بین خواهران،تا اولین نفری باشن که آش رو میخورنابرو

 

کم و کاستی زیاد داشتیم امسال

قبول داریم

انتقادات و پیشنهادات شما کمکمون میکنه بهتر بشیم

ولی همیشه بیرون گود بودن و نظاره کردن و انتقاد کردن

خیلی راحت تره،تا وقتی که خودت بیای وسط کار و مشکلات رو حس کنی.

 بازم اعلام میکنیم ما به کمک های فکری و عملیاتی شما نیاز داریملبخند

 

بچهایی که امسال پای کار بودن،با نیت های پاک و خالصشون

با دلهای صاف و زلالشون

فقط و فقط به عشق امام حسین کار کردن

با همه مشکلات و مشغله هایی که داشتن.

در پایان هم یادی کنیم از بانوی جهادگر و بسیجیمون خانم سولماز صادقی که امسال محرم در بین ما نبودن.

جهت شادی روحشون صلوات.

*******

 برگزاری نشست بصیرت عاشورایی در نمازخانه دانشگاه پیام نور رامسر با حضور اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان رامسر،با سخنرانی آقای ساداتی،مسئول طرح و بررسی بسیج دانشجویی استان مازنداران

 

برپایی ایستگاه صلواتی قمر بنی هاشم توسط بچه های بسیج دانشجویی حوزه شهید رحیمی

البته امسال به علت اینکه دفترمون فاقد دوربین عکاسی بود،عکسهای کمتری داریم نسبت به پارسال از ایستگاه صلواتی و مراسمات محرم

البته میتونید عکسهای محرم سال گذشته رو از صفحه بسیج دانشجویی در سایت اشتراک گذاری عکس لنزور ببینید.

 

 

 

 

 

 سیاهپوشی و آماده سازی نمازخونه دانشگاه برای محرم

 

 

برگزاری مراسم هفتم امام حسین(ع) توسط هیئت انصارالزهرای بسیج دانشجویی

با سخنرانی حجت الاسلام انصاری با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و مداحی ذاکرین اهل بیت

 

 

برپایی دسته عزاداری پیاده روی از دانشگاه به سمت بقعه متبرکه آقا بسمل و پلاسید ساداتشهر

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۵:۴۷
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

جریان نفوذ تنها مربوط به امروز نیست و نگاهی به گذشته نه چندان دور و سوابق نفوذی‌های دیروز که امروز آشکارا در خدمت اهداف و برنامه‌های دشمنان ایران هستند، عبرتی است برای کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه خطر نفوذ را جدی نمی‌گیرند.

 



فاطمه حقیقت‌جو

فاطمه حقیقت‌جو در ‎۸ دی ۱۳۴۷ در جنوب تهران متولد شد.
وی فعال سیاسی و نمایندهٔ اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی بود.

او دارای دکترای مشاوره، پژوهشگر و مدرس دانشگاه‌های تهران و مراکز آموزش عالی فرهنگیان، نایب رئیس انجمن مشاوره ایران، ۱۰ سال سابقه در پست‌های امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران و دو دوره عضو شورای مرکزی سازمان غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت بوده است.

حقیقت‌جو از جمله نخستین  نمایندگان مجلس ششم بود که در جریان استعفای دسته‌جمعی، استعفایش پذیرفته شد.
 
 حقیقت‌جو به بهانه تحصیل از کشور خارج شد و به محض ورود با اعطای بورسیه از جانب دولت آمریکا مورد لطف غرب قرار گرفت، در دوران فتنه 88 نقش بارزی برای ایجاد کمپین‌های ضد ایرانی ایفا کرد.

علی‌اصغر رمضانپور

علی‌اصغر رمضانپور در دوره وزارت احمد مسجدجامعی در دوران اصلاحات به عنوان معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران فعالیت می‌کرد، در حالی که مراکز اطلاعاتی و امنیتی سوابق سوء نامبرده را مکرراً متذکر شده بودند.
 
وی همچنین مدتی سردبیر روزنامه زنجیره‌ای آفتاب امروز بود و مسئولیت رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نیز در کارنامه خود دارد.
وی پس از فرار به انگلستان مانند بسیاری از همقطاران خود به خدمت شبکه بی‌بی‌سی درآمد و در حال حاضر در رسانه‌های بیگانه فارسی‌زبان، مشغول فعالیت ضد نظام می‌باشد.
 
رمضانپور همسر خویش را مجبور به کشف حجاب کرد و تصویر وی را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد که این اقدام با اعتراض رسانه‌ها مواجه شد.

عطاءالله مهاجرانی

عطاءالله مهاجرانی در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۳۳ و در اراک زاده شد. تحصیلات عالی خود را در رشتهٔ تاریخ در دانشگاه‌های اصفهان (کارشناسی) شیراز (کارشناسی ارشد) و تهران (دکتری) گرفت.
مهاجرانی در کارنامه کاری خود مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان، معاون رئیس جمهور، عضویت در هیئت امنای خبرگزاری ایرنا، معاونت فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات و ریاست مرکز گفتگوی تمدن‌ها را داشته است.
 
 وی در حوزه سیاسی ابتدا به تلویح و سپس به صراحت علیه ولایت فقیه موضع‌گیری کرد و در مقاطع مختلف ضد رهبر معظم انقلاب موضع گرفته است.

پیشنهاد تمدید دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی

در دومین دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی یعنی در سال ۱۳۷۳ مهاجرانی طی مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی‌زبان ایران نیوز در ۸ آبان سال ۱۳۷۳، درباره ریاست جمهوری هفتم، اظهار داشت: «اگر امکان تغییر در قانون اساسی وجود داشته باشد آقای هاشمی شایسته‌ترین فرد برای احراز این مسئولیت است. آقای هاشمی رفسنجانی دو ویژگی امیرکبیر و مدرس را باهم دارند.


ماجرای مرکز گفتگوی تمدن‌ها

در سال ۱۳۸۳ خانمی که کارمند سابق مرکز گفتگوی تمدن‌ها بود، عنوان کرد که همسر صیغه ای مهاجرانی است و از او شکایت کرد و خواهان ثبت ازدواج شد. 
 
داستان مهاجرانی درمیانه نگارش کتاب برضد سلمان رشدی مرتد انگلیسی و تبدیل شدن به عامل انگلیس و آل سعود از عبرت‌های ماندگار است.

وی در پی فضاحت‌های اخلاقی از کشور خارج شد و به انگلیس پناه برد و در آنجا روند ضد نظام خود را به غایت افزایش داد.

نارضایتی رهبر انقلاب از عملکرد مهاجرانی

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذرماه ۱۳۷۸ بیان کردند:

« من از وزارت ارشاد توقّع دارم. البته آقای «مهاجرانی» - ظاهراً - نیستند و خودشان را راحت کردند از این‌که بیایند و حرفهای ما را بشنوند! به‌هرحال، فرق نمی‌کند؛ چه ایشان باشند، چه نباشند، من اعتراضم این است - این اعتراض را بارها هم گفته‌ام، الان هم در جمع شما می‌گویم - وزارت ارشاد در این دو سالی که ایشان در رأس این کار هستند، هیچ کار اسلامی به‌عنوان اسلامی ارائه نداد! 

این اوّلین اعتراض من است. فرض کنید من خودم در مورد صدا و سیما، کمتر هفته‌ای است که اعتراضی و اوقات تلخی‌ای نداشته باشم و پیغام تندی ندهم؛ اما صدا و سیما کارهای زیادی را به‌عنوان کار اسلامی انجام داده، برنامه‌های اسلامی و برنامه‌های هنری اسلامی درست کرده و برنامه‌های گزارشی و علمی داشته است.

اگر اشتباه و خطا و تخلّف دارد، از آن طرف هم تلاش و کار دارد. من سؤالم این است که وزارت ارشاد، چند کتاب برای تقویت تفکّر اسلامی به‌وجود آورده، چند تا فیلم برای تقویت مبانی فکری اسلامی و انقلابی ساخته و چند تئاتر مناسب داشته است؟ الان مرتّب در این سالنهای وابسته به وزارت ارشاد، نمایش و تئاترهایی اجرا می‌شود؛ بعضیهایش صددرصد ضدّ دین و ضدّ انقلاب است! کسانی رفتند، دیدند و آمدند به من گزارش دادند. خوب؛ 

حالا اگر در کنار دو، سه نمونه تئاتر از این گونه نمونه‌ها، پنج شش نمونه هم به ما نشان می‌دادند که ما این تئاتر را به‌وجود آوردیم، یا این فیلم را اجرا کردیم که مبلّغ اسلام است، من هیچ اعتراضی نمی‌کردم. می‌گفتم بالاخره: «خلطوا عملاً صالحا و آخر سیّئا، عسی اللَّه ان یتوب علیهم»(3)! اما این طور نیست؛ هرچه هست، از آن طرف است! این اعتراض من است. من از رفتار وزارت ارشاد، راضی نیستم.»

مجتبی واحدی

مجتبی واحدی در ۵ شهریور ۱۳۴۳ در شهر قم به دنیا آمد و از ۳ سالگی در محله نارمک تهران ساکن شد.

واحدی در دبیرستان علوی تهران تحصیلات دوره متوسطه خود را به پایان رسانید و در رشته مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیندهای نفتی از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شد.
او در سال ۱۳۶۴ با مریم جعفری ازدواج کرد و دارای یک فرزند به نام عطیه متولد ۱۳۶۹ می‌باشد.
 
 واحدی بیش از هر چیز دیگری به عنوان مقاله‌نویس، روزنامه‌نگار و مشاور ارشد مهدی کروبی شناخته می‌شود ولی در کارنامه کاری خود  معاونت وزارت امور اقتصادی و دارایی را نیز دارد.
وی پس از فتنه 88 از کشور گریخت و از لندن سردبیری آفتاب یزد را ادامه داد.
 
واحدی در حال حاضر در آمریکا به عنوان سخنگوی ارشد مهدی کروبی با فتنه‌گران فراری و همچنین اپوزیسیون برانداز و محافل اطلاعاتی و صهیونیست علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند.
 
وی بعد از فتنه 88 و بعد از خروج از کشور نظام را مورد تخطئه قرار داد و خط حضرت امام(ره) را نیز نفی کرد.
مسعود بهنود
مسعود بهنود (زاده ۲۸ مرداد ماه ۱۳۲۵ در تهران) نویسنده، روزنامه‌نگار، بازیگر و فیلمساز ایرانی است. 

وی کارش را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۴۲ شروع کرد و آثاری در زمینهٔ سیاست و تاریخ معاصر ایران نگاشته‌است.

 او دو فرزند با نام‌های بامداد بهنود و نیما بهنود - که طراح لباس‌های ایرانی است - دارد.

ازجمله فیلم‌های او می‌توان به حضور او به عنوان بازیگر و نویسنده در فیلم خانه عنکبوت اشاره کرد.

وی در تاریخ ایران همواره از جمله مزدوران نان به نرخ روز خور به شمار می‌رفته چرا که پیش از انقلاب ارتباط نزدیک با طاغوت و دستگاه جاسوسی پهلوی یعنی ساواک داشت و پس از انقلاب نیز به خدمت اربابان غربی خود درآمد.
بهنود پس از جنگ تحمیلی و زمانی که در ایران به سر می‌برد به کرات در مدح و ثنای سردار سازندگی سخن‌سرایی کرده بود تا بتواند خود را به محافل قدرت نزدیک کند و در دوران اصلاحات نیز با نشریات زنجیره‌ای همکاری می‌کرد.
 وی از سال 81 از کشور خارج شد و تاکنون با شبکه بی‌بی‌سی فارسی همکاری می‌کند.

بابک داد

بابک داد در سال 76 خبرنگار ستاد انتخاباتی رئیس دولت اصلاحات بود و بعد از آن سفرنامه‌های او به فرانسه و ایتالیا را در قالب کتاب‌هایی نوشت و به همین دلیل به عنوان کاتب مخصوص رئیس دولت اصلاحات معروف شد.
 
 بابک داد بعد از فتنه 88 در زمره فتنه‌گران به آشوبگری و تحریک مردم برای تظاهرات خیابانی روی آورد و در معرض دستگیری قرار گرفت که بعد از آن از کشور گریخت.
 
در حال حاضر وی در سایت‌هایی مانند گذار، گویا، رادیو زمانه، رادیو فردا و صدای آمریکا فعالیت دارد.
 
مهم‌ترین ویژگی وی در فضای رسانه‌ای، مهارت در فحاشی و هتاکی است.
 
اغلب نوشته‌های این فرد حاوی مضامین موهن و ضد اسلامی، ضد نظام، ولایت فقیه و فرهنگ ایرانی است.

اکبر گنجی

اکبر گنجی متولد نازی‌آباد تهران است که در این محله با سعید حجاریان و عباس عبدی آشنا شد. 

در دوران انقلاب از فعالین خیابانی بود که به دلیل مطالعات پراکنده در آثار مختلف گروه‌های چپ و اسلامی سازشکار و غربگرا یا التقاطی در بی‌ثباتی کامل فکری فرو رفت.

 وی در ابتدای پیروزی انقلاب از افرادی بوده که زنان بدحجاب را در خیابان‌ها مورد ضرب و شتم قرار می‌داده و به این دلیل به اکبر پونز معروف است. 

وی که در اوایل تأسیس سپاه عضو این نهاد مقدس شده بود به دلیل مخالفت با امام و جنگ و تمرد در شرایط جنگی به مجازات شدیدی محکوم شد که با وساطت منتظری این مجازات منتفی و وی از سپاه اخراج شد.

 گنجی مدتی در دهه 60 رابط فرهنگی سفارت ایران در ترکیه بوده و با اعضای نهاد اطلاعات نخست‌وزیری از جمله سعید حجاریان رابطه داشت. گنجی در اوایل دهه 70 به حلقه کیان پیوست تا در این حلقه به شخصی‌سازی دین و مبارزه با مذهب و اسلام مشغول شود. 

 در خرداد 76 گنجی فعالیت شدید مطبوعاتی را با مطبوعات جریان موسوم به اصلاحات آغاز کرد.

گنجی در جریان رویدادهای پس از خرداد 76 به اتهام‌زنی علیه نظام اسلامی و حوزه‌های علمیه ادامه داد و پیش از دستگیری و محاکمه در آذر 79 در کنفرانس ننگین برلین حضور یافت. 

گنجی پس از بازگشت و با شکایت دادستانی در نهایت به 6 سال حبس محکوم و در زندان مواضع وی رادیکال‌تر گردید. 

گنجی در زندان با استفاده از رانت نظام انواع اهانت‌ها به جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب روا داشت. 

گنجی در زندان با حمله به اسلام از جمهوری تمام عیار یا جمهوری سکولار حمایت کرد. وی پس از پایان دوره محکومیت به خارج از کشور رفته و تاکنون بازنگشته است. 

در طول مدتی که وی در اروپا و آمریکا بود جایزه‌هایی از نهادهای مختلف غربی دریافت کرد. 

گنجی در مقالات قرآن محمدی(ص) قرآن را کلام انسان دانست و در مقالاتی دیگر وجود مقدس امام زمان را منکر و در مقالات بعدی خود از لواط و همجنس‌گرایی حمایت کرد!

 گنجی در فتنه 88 عضو حلقه فکری جنبش به اصطلاح سبز بود. با این حال وی بعدها اعتراف کرد که در انتخابات تقلب نشده است.

مهرانگیز کار

مهرانگیز کار  از جمله حقوقدانان و فعالان سیاسی است که سابقه حضور در کنفرانس برلین همراه افرادی همچون گنجی و لاهیجی را دارد.
وی بعد از بازگشت به ایران روانه زندان شد و سپس به بهانه درمان بیماری به خارج از کشور مهاجرت کرد.
 عمده فعالیت مهرانگیز کار معطوف به مباحث حقوقی و به ویژه مسائل زنان است و در این محدوده وی مواضع فمینیستی تندی حتی در حد تجویز و ترویج همجنس‌گرایی اتخاذ نموده است.
 پس از فتنه 88 این فرد صراحتاً علیه مبانی دینی و شرعی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و حتی روحیه و هویت فرهنگی مردم ایران دیدگاه‌هایش را مطرح کرد.
نوشابه امیری

نوشابه امیری فعالیت خود را قبل از انقلاب با روزنامه‌نگاری، دوبلوری و گویندگی آغاز کرد.
وی که از فعالان مطبوعات جریان موسوم به اصلاحات بود به محض خروج از کشور توسط احسان نراقی جهت انجام کارهای فرهنگی به کار گرفته شد و سپس به همکاری با رسانه‌های اپوزیسیون و مخصوصاً نشریه الکترونیکی روز آنلاین روی آورد. 

هزینه رسانه روز آنلاین توسط فرح کریمی و در چهارچوب حمایت از اپوزیسیون و ساماندهی بخش رسانه‌ای براندازی نرم تامین می‌شود.
پس از فتنه 88 امیری به همراه همسر و دیگر روزنامه‌نگاران فراری با تمام توان علیه نظام جمهوری اسلامی قلم زد و مکرراً به اعتقادات اسلامی مردم ایران اهانت کرد.

عبدالکریم سروش

حسین حاج فرج دباغ مشهور به عبدالکریم سروش که پیش از انقلاب به دلیل حضور در دبیرستان علوی با انجمن حجتیه آشنا شده بود در اوایل دهه 50 شمسی برای تحصیل در رشته شیمی تجزیه عازم لندن شد و همزمان به مطالعه فلسفه غرب پرداخت. 

سروش پس از انقلاب از جمله کسانی بود که به عنوان نماینده جریان اسلامی جامعه و انقلاب در مباحثات تلویزیونی با مارکسیست‌ها شرکت می‌کرد. 

سروش پس از تعطیلی دانشگاه‌ها عضو ستاد انقلاب فرهنگی شد ولی بعدها به دلیل هجمه اصلاح‌طلبان منکر حضور فعال در این ستاد شد. وی که زمانی با استفاده از فلسفه تحلیلی به نقد مارکسیسم پرداخته بود بعدها به نقد اسلام و دین روی آورد.

 سروش اوایل دهه 70 طی مقالاتی با حمله به فقه اسلامی زمینه را برای مخالفت‌های بعدی با ولایت فقیه فراهم ساخت.

سروش که در سال 74 و در دولت هاشمی از تدریس در دانشگاه‌ها محروم شده بود عازم اروپا و آمریکا گردید تا با مؤسسات و دانشگاه‌های غربی همکاری کند. 

سروش در سال 2004 به خاطر نقد اسلام جایزه اراسموس را در آمستردام هلند دریافت کرد و سال 2009 از سوی مجله فارین پالیسی به عنوان یکی از ده روشنفکر جهان برگزیده شد! 

وی در سال 84 ابتدا از معین و سپس هاشمی حمایت کرد و در سال 88 نیز از حامیان مهدی کروبی بود. 

سروش پس از انتخابات در حمایت از فتنه تا نفی مبانی اسلام پیش رفت. 

بسیاری معتقدند او از تشیع خارج شده و حتی با اسلام مشکلات شدیدی پیدا کرده است. وی در فتنه 88 یکی از اعضای اتاق فکر جنبش به اصطلاح سبز شد.

گفتنی است سروش در زمان مدیریت رییس دولت اصلاحات بر کیهان به ارائه مقاله به نشریه کیهان فرهنگی پرداخت و با تغییر مدیریت آن به کیان رفته و در آنجا به تربیت فکری گروهی پرداخت که سودای کسب قدرت در سرداشتند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۲۲:۲۱
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

 

ما همه سرباز توایم ... 
تویی که یکه و تنها سکان این انقلاب مقدس را تا به اینجا نگاه داشتی و  ان شاءالله به دست حضرت صاحب الزمان (عج) خواهی رساند ...
کور شود چشم بدخواهانت ای رهبرم ... 
سربازانت منتظر یک اشاره شما هستند فرمانده ... 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۲۰:۵۸
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

توصیه هایی برای فعالان فرهنگی( توصیه هایی از حاج آقا پناهیان)

 

جهت پخش آنلاین و دریافت صوت کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۷:۳۴
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۷:۰۱
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

 

قبلاً قسمت اول توصیه های ارزشمند دکتر امیر حسین بانکی پور رو منتشر کردیم تو همین وبلاگ،که میتونید ببیندیش.

توصیه هایی اساسی به فعالان فرهنگی(1)

و حالا ،قسمت دوم توصیه های ارزشمند دکتر امیرحسین بانکی پور، فعال فرهنگی نام آشنای کشورمان خطاب به دیگر فعالان و دغدغه مندان عرصه فرهنگ، در مصاحبه با نشریه «جریان امروز» ؛ توصیه هایی برآمده از تجربیات فراوان ایشان در مدیریت چندین مجموعه فرهنگی موفق و موثر در سطح کشور.

 

«نکاتی برای اثرگذاری کارهای فرهنگی»

« کار فرهنگی قطعا بی اثر نیست؛ دنبال نتیجه زود و سریع نباشیم»

کار فرهنگی قطعا بی اثر نیست. البته اگر درست انجام بشه. ممکنه اثرش زودبازده نباشه. اصلا در کار فرهنگی کسی نباید انتظار داشته باشه اثرش رو زود ببینه. خیلی وقتها اصلا اثرش رو ما نمی بینیم، ولی قطعا بی اثر نیست. الان شما این مصاحبه که دارید از من میگیرید، قطعا توی شما اثر میذاره، و لو اینکه شما متوجه نشید و من هم متوجه نشم. این صحبتی که من الان میکنم، ممکنه یک روزی یک کسی این متن رو بخونه و همین منشأ تحولی در زندگیش بشه. و اون موقع نه من خبردارم و نه شما. پس این کاری که شما کردید و با من مصاحبه کردید و این جملاتی که من گفتم، چند سال دیگه اثرش رو روی یک شخص گذاشته و ما ندیدیم. پس یکی اینکه کار فرهنگی بی اثر نیست. اگر واقعا کار فرهنگی باشه، جای خودش رو میذاره. منتهی خیلی وقتها دیده نمیشه و یا دیر خودش رو نشون میده.

[پس]اولین چیز در کار فرهنگی اینه که ما دنبال آثار زودبازده نباشیم. یعنی اصلا آفت کار فرهنگی همین نتیجه ی زودیه که ما میخوایم ازش بگیریم. این کار رو بی خاصیت میکنه. شما باید ده سال کارکنید تا یک اتفاقی در جامعه بیفته. کار فرهنگی اصولا زودبازده نیست، حلم میخواد، صبوری میخواد. پس هیچوقت نباید دنبال نتایج زودبازده کار فرهنگی باشیم.

***

« روی چند مقوله، تخصصی کارکنیم ؛ مخاطب محور عمل کنیم »

کار فرهنگی رو باید درست طراحی کنیم، نیاز مخاطب رو خوب بشناسیم، نخوایم همه کاری بکنیم، گاهی ما در کار فرهنگی وارد همه مقوله ها میشیم. خب بهتره کارهامون رو متمرکز کنیم روی چند مقوله و اون کار رو عمیق انجام بدیم. مثلا شما در هر مسجد و مرکز فرهنگی می بینید همه کاری میکنن، ولی توی هیچ کاری هم تخصصی و عمیق واردنشدن، در حد سطح بوده. بعضی از چیزها رو نمیتونیم مطالعه کنیم و همینطور روی هوا یک کاری انجام میدیم، بعد اون اثری که میخوایم، نمیذاره.

پس یکی از ایرادات اینه که ما تخصص در کار فرهنگی نداریم، مخاطب رو درست نمیشناسیم، اصلا به مخاطب کاری نداریم.. اگه شما بیاید دقیقا مخاطب محور عمل کنید و دقیقا مخاطب رو هدف قراربدید، مخاطبی با این سن، با این شرایط، با این ویژگی ها و برای انتخاب مخاطبتون هم حساب شده عمل کنید، مثلا الان در این منطقه که دارم کارمیکنم، احساس کنم این مخاطب بیشتر از همه نیاز داره و نیازش رو هم من میتونم برطرف کنم، حالا من میخوام روی این موضوع کارکنم، روی این مخاطب، خب این خیلی نتیجه بخش میشه.

یکی از نیازهای اساسی ما وجود تشکل های تخصصیه. یعنی هر تشکلی یک مخاطبی رو با یک نیاز مشخصی از اون مخاطب هدف بگیره و در اون عمیق بشه. جامعه به شدت از کارهای عمومی و سطحی اشباع شده و معمولا تشکل های ما همه کار میکنن و طبعا نمیتونن در اون کارها به اهداف عمیق برسن. لذا اول به توانایی، تخصص و علایق خودشون توجه کنن، بعد مخاطبانی که بیشتر از همه با موضوعات تخصصی اونها درگیره رو شناسایی و بررسی کنن. بهتره به کارهایی بپردازن که در جامعه روی زمین مونده و کمتر کسی به اون پرداخته و سعی کنن روی اون سوژه متمرکز بشن. این تمرکز باید طوری باشه که «قطب» اون کار حساب بشن.. یعنی هرکی خواست در این زمینه کارکنه، بدونه که باید به اینها مراجعه کنه. تشکل هایی که به این شکل عمل میکنن، خیلی موفق تر هستن و تشکل هایی که همه کاری از اونها برمیاد و در همه عرصه ها واردمیشن، طبعا نمیتونن وارد عرصه های تخصصی بشن. مثلا یکی در عرصه خانواده واردبشه، یکی در عرصه ازدواج، یکی در عرصه رابطه دختر و پسر، یکی در عرصه حجاب، یکی در عرصه رسانه و...

***

« به شدت نیاز به تشکل های خواهران داریم »

نیاز دیگه اینه که ما به شدت نیاز به تشکل های خواهران داریم. تشکل هایی که مستقل باشن و خواهران بتونن با همدیگه کارکنن. چون خیلی از استعدادهایی که خانوم ها دارن، وقتی شکوفا میشه که تشکل همگی خانوم باشن. هم امنیت خاطرش بیشتره و هم ظهور و بروز قوی تری میتونه داشته باشه. یکی از ضعف های ما اینه که تعداد تشکل هایی که فقط خانوم ها در اون فعالیت میکنن، خیلی کمه. یا تشکل های یکدست آقا داریم، یا تشکل های مخلوط؛ اما تشکل های خانوم خیلی کم داریم.

« خود اعضای تشکل هم باید رشد داشته باشن »

تشکل ها در کاری که میکنن، خودشون رو فراموش نکنن. یعنی اینطور نباشه که خودشون صرفا کارپرداز باشن و مراجعین اونها از کار استفاده کنن ولی به اطلاعات خود تشکلی ها چیزی اضافه نشه. در هر کار تشکیلاتیخود اعضای تشکل هم باید رشد فرهنگی و مطالعاتی داشته باشن. یعنی خودشون از درون غنی بشن. اینطور نباشه که اعضای تشکل فقط کارشون سرویس دادن باشه و خودشون بهره ای نگیرن.

« خودمون رو خرج اتفاقات کوتاه مدت روز نکنیم »

مواظب باشیم تشکل هامون «وابسته» به افراد و گروه ها و مسائل سیاسی نشه. در کارهای فرهنگی به «درازمدت» نگاه کنیم و خودمون رو خرج کارهای کوتاه مدت و این انتخابات و اون انتخابات، این وزیر و این وکیل و این دولت و اون دولت نکنیم. بلکه ما نقشمون در نظام، یک نقش درازمدته، خودمون رو خرج اتفاقات کوتاه مدت نکنیم.

« مواظب رخنه های شیطان در کار فرهنگی باشیم »

مواظب رخنه های شیطان در کار فرهنگی باشیم. وقتی یک حرکتی بخواد در جبهه حق شکل بگیره، شیطان در اون نفوذ میکنه تا رخنه ایجادکنه. ایجاد اختلاف بین اعضا با مطرح کردن منیت ها، یکی از این رخنه هاست که باید مواظب باشیم این چیزها در تشکل ها ایجادنشه. نذاریم فضای تشکل و صفاش ازبین بره و آلوده بشه. همین صفای تشکل ها خیلی در رشد افراد موثره. فضای معنوی و صمیمیت میان اعضا، قرارهای دوستانه و رشد دهنده رو فراموش نکنیم.

« و اما یک الگوی ناب.. »

اگه الگومون مقام معظم رهبری باشن، ایشون خیلی خوب تونستن این «جامعیت» رو اجراکنن. یعنی ایشون از هفده، هجده سالگی توی مبارزه بودن، اما شما نگاه میکنید، هیچ جا هم سیر علمی ایشون متوقف نشده. جامعیت علمی و مطالعات علمی شون در بحبوحه مبارزاتشون هم وجودداشت. همین الان هم ایشون مطالعاتشون رها نمیشه و هنوز اهل مطالعه ان. یا فعالیتهای سیاسی شون باعث نمیشه که سیر عبادی شون تنزل پیداکنه. به مسائل عبادی شون توجه دارن. این خیلی مهمه که ما نذاریم جنبه های «اساسی» زندگی مون مورد غفلت قراربگیره. این اصل مهمیه.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۶:۰۷
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

کنار دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه سمت راست و چپ دوتا تابلو اعلانات یا برد وجود داره

این بردها توسط بچه های فرهنگی بسیج دانشجویی هر هفته با مطالب جدید و تازه بروزرسانی خواهد شد

پس یادتون باشه هر وقت اومدین دانشگاه یه نگاهی هم به بردهای بسیج دانشجویی بندازید

 

راستی ما تو کارهای فرهنگی به کمک شما دوستان عزیز نیاز داریم

کمک فکری و عملیاتی

فک نکنید دفتر بسیج دانشجویی فقط مال یه عده خاصیه با تفکرات خاصی!

نه

هر کسی که کشور و انقلابش رو دوس داره میتونه بیاد کمک کنه

طرح 

ایده

پیشنهاد

انتقاد (البته ما مثل بعضی ها نیستیم بگیم انتقاد کنید،بعد منتقد رو به فحش ببندیملبخند)

دوستانی هم که علاقه مند کارهای فرهنگی هستن(اللخصوص اونایی که زمان دانش آموزی تو کارای فرهنگی مدرسه فعال بودن. و نبودن!لبخند ) حتما به دفتر بسیج دانشجویی یه سر بزنن

روزهای زوج مخصوص برادران و روزهای فرد هم خواهران

یا از طریق قسمت تماس با ما از همون بالای وبلاگ به ما پیام بدن.

بچه هایی هم که فتوشاپ و word واردن

و کسایی که میتونن کلیپ صوتی و تصویری درست کنن و یا طراحی پوستر

و الخصوص اونایی که همیشه نت دارن

یه سر به ما بزنن.

منتظرتون هستیما

یادتووووون نرررررررهچشمک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۰۰:۲۳
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

باز هم افتخارآفرینی بچه های گروه جهادی منتظران ظهور

گروه جهادی منتظران ظهور،گروه برتر جهادی استان مازندران شد

تبریک و خسته نباشید و خدا قوت به همه بچه های گروه جهادی منتظران ظهور و مجموعه بسیج دانشجویی حوزه شهید رحیمی

و همه اعضای جهادی دانشگاه پیام نور رامسر

ان شاءالله شاهد موفقیت های بزرگتر و افتخارات کشوری برای گروه جهادیمون باشیم.

 

مطالب مرتبط:

عکس های اردوی جهادی

آهنگ طنز جهادی

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۲:۲۱
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۴ ، ۰۵:۳۱
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامسر